Narrowcasting: presenteer uw digitale content

06 mei 2016

 

Narrowcasting: een moderne oplossing voor je digitale content.

Steeds vaker kom je ze tegen: digitale beeldschermen in supermarkten, winkels, restaurants, openbaar vervoer en allerlei andere organisaties en instellingen. Narrowcasting betekent niets minder dan het presenteren van digitale content met audiovisuele displays of beeldschermen. Met een totaaloplossing op het gebied van audiovisuele beeldschermpresentaties ben je in staat om de boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen.

Narrowcasting wordt ook wel eens Digital Signage genoemd en kan voor zowel interne communicatie als externe communicatie ingezet worden. Als je wenst te communiceren door middel van moderne beeldschermen dan heb je een viertal onderdelen nodig zoals: een beeldscherm, een computer, software en de presentatie zelf. Een veelgebruikte uitspraak binnen de wereld van digitale communicatie luidt: "Content is King" en dat is helemaal waar. In feite is een Digital Signage pakket een logistiek systeem dat gebruik maakt van een bepaalde software techniek. Met behulp van animaties, bepaalde kleurencombinaties, video's en bijvoorbeeld geluidsfragmenten kun je content personaliseren en aanpassen aan de doelgroep.

Er zijn tal van mogelijkheden te bedenken waarom een bedrijf, organisatie, school of vereniging narrowcasting kan inzetten:

 Horeca: prijslijsten, menu, aanbiedingen, infotainment, openingstijden
 Onderwijs: verjaardagen, aankondigingen, roosterwijzigingen, agenda
 Retail: aanbiedingen, acties, reclamecommercials, openingstijden, volgnummersystemen
 Gezondheidszorg: diensteninformatie, voorlichting, wachttijdenverzachting, wachtrij communicatie
 Sportverenigingen: programma / uitslagen, standen, entertainment, advertising voor sponsorinkomsten
 Vervoersbranche: actuele vertrektijden, aangepaste regelingen, reclame inkomsten, route-informatie (GPS), digitale reisgids
 Bedrijfsleven: OR-Nieuws, vacatures, activiteiten, prestaties onderneming

Bij de aanschaf van de juiste narrowcasting producten moet je onder andere kijken naar een goed full HD scherm, een snelle pc en software welke met de nieuwste technieken is ontwikkeld. Bekijk daarnaast welke boodschap je wilt overbrengen. Ondanks dat veel content automatisch gekoppeld kan worden is er intern wel iemand nodig die de presentatie actueel bij blijft houden.